Studiebegeleiding

Klik op afbeelding voor vergrote versie

In dit boekje vind je meer informatie over de studiebegeleiding per niveau.

We bieden twee vormen van studiebegeleiding aan.

1. Intensieve studiebegeleiding: Heb je moeite met plannen? Vind je het lastig om thuis aan het werk te gaan of heb je geen idee hoe je moet leren? Dan is de intensieve studiebegeleiding iets voor jou: training op gebied van plannen, effectief aan het werk gaan en studievaardigheden. Aan de hand van wat je te doen staat (huiswerk, proefwerken en praktische opdrachten) word je geholpen met een goede aanpak. Zodra je dit onder de knie hebt kun je door naar studeren onder toezicht of wellicht lukt het al om het zelf aan te pakken.

2. Studeren onder toezicht: lukt het plannen wel (of heb je inmiddels wat tools meegekregen), maar heb je thuis geen rustige plek of lukt het niet om zelf aan het werk te blijven, dan is studeren onder toezicht wat voor jou. We bieden een rustige plek waar je aan het werk kunt. Je kunt hier ook vragen stellen over plannen en leren. De begeleider kan samen met jou je planning doornemen en checken of het gelukt is wat je moest doen.

Aanmelden voor de studiebegeleiding loopt via de mentor.